Kejohanan yang dianjurkan oleh Sports Galaxy, Gerakan Belia 4B Ayer Molek Darat dan Tamb dengan kerjasama Kementeriak Paya dengan kerjasama Kerajaan Negeri Melaka dan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) telah melantik akhbar Sinar Harian selaku media penyiar rasmi kejohanan tersebut.

Menurut Sdr. Mazlan, Pengarah Kejohanan, “pemilihan akhbar Sinar Harian sebagai akhbar rasmi menepati golongan sasaran pertandingan kerana dewasa ini saya lihat ramai anak-anak muda serta golongan belia lebih gemar membaca akhbar ini.” Beliau mensasarkan pasukan-pasukan tempatan sekitar negeri Melaka, Negeri Sembilan dan Johor serta pasukan luar seperti daripada Kuala Lumpur, Selangor dan Pahang akan turut memeriahkan kejohanan ini.

Sehubungan dengan itu juga pihak penganjur juga telah melantik majalah Arena Bolasepak sebagai majalah rasmi kejohanan. Pemilihan majalah tersebut adalah disebabkan pihak penganjur merasakan bahawa majalah ABS adalah majalah nombor satu sukan bolasepak di Malaysia. “Kami berharap pembaca majalah ABS akan menyertai pertandingan yang ini.

Pemilihan media penyiar rasmi tersebut dianggap sebagai langkah seterusnya penganjur untuk memastikan segala informasi atau perubahan akan sampai kepada peserta dan peminat.

Tarikh tutup penyertaan adalah pada 30hb Julai 2009 jam 9.00 malam. Yuran penyertaan adalah sebanyak RM250 satu pasukan kategori lelaki dan RM 150 bagi kategori wanita. Namun begitu, pasukan yang mendaftar sebelum 20hb Julai 2009 hanya membayar RM200 (Lelaki) dan RM 130 (Wanita).

Segala makumat berkenaan juga boleh didapati di laman web http://galaksisukan.blogspot.com atau di www.keretamaya.com email ke zaihan17@hotmail.com atau menghubungi 0133809717 (zaihan).


0 comments:

pilihan minggu ini